internacjonalista.pl

Blog tematyczny o tematyce lifestyle, zdrowiu i poradach

Niskokaloryczne owoce – sprawdzony sposób na skuteczne odchudzanie

Niskokaloryczne owoce – sprawdzony sposób na skuteczne odchudzanie

Odpowiednio skomponowana, zdrowa i zbilansowana dieta pomoże w utrzymaniu dobrego stanu całego organizmu – w codziennym jadłospisie, oprócz warzyw, nie powinno zabraknąć także kilku porcji owoców, stanowiących doskonałe źródło błonnika i witamin.

Owoce w diecie – dlaczego warto spożywać owoce?

Owoce stanowią wartościowe źródło wielu cennych składników, włączenie do codziennej diety kilku porcji odpowiednio dobranych owoców pomoże więc w utrzymaniu zdrowia i dobrego stanu całego organizmu. Warto pamiętać o tym, że owoce są bogate w wiele związków charakteryzujących się właściwościami prozdrowotnymi – wśród składników, które można znaleźć w owocach wyróżnia się między innymi witaminy A, E i C, odpowiedzialne za neutralizację wolnych rodników.

Warto pamiętać również o tym, że witamina C zawarta w niektórych owocach wzmacnia odporność organizmu, chroniąc go przed atakami wirusów oraz infekcji. Poza tym witamina C, poprzez aktywację procesów wpływających na syntezę kolagenu, wzmacnia kości i przyczynia się do poprawy elastyczności tkanek. Nie można zapominać o tym, że w owocach można znaleźć także spore ilości potasu i magnezu, czyli składników odpowiedzialnych za poprawne funkcjonowanie układu naczyniowego.

Dzienna dawka owoców – o czym pamiętać?

Osoby przebywające na diecie powinny pamiętać o tym, że owoce, choć niezwykle zdrowe, spożywane w nadmiarze mogą mieć negatywny wpływ na efekty odchudzania. Warto pamiętać między innymi o tym, że owoce zawierają wysokokaloryczne cukry proste. Poza tym węglowodany proste stosunkowo szybko przedostają się do krwiobiegu, przez co mogą przyczyniać się do gwałtownego wzrostu poziomu glukozy we krwi.

Zalecaną ilością jest spożywanie 2 porcji owoców dziennie – osoby chcące zadbać o zdrową i zbilansowaną dietę mogą pozwolić sobie między innymi na zjedzenie średniej wielkości jabłka oraz 2 mandarynek. Warto pamiętać o tym, że na diecie istotną kwestia okaże się nie tylko ilość spożywanych porcji, ale także i kaloryczność owoców.

Niskokaloryczne owoce – co jeść na diecie?

Wśród owoców, które powinny zagościć w dietetycznym jadłospisie nie powinno zabraknąć między innymi czarnych porzeczek – owoc ten zawiera nie tylko niewielkie ilości kalorii, ale wykazuje również właściwości prozdrowotne. Wysoka zawartość witaminy C czyni z czarnej porzeczki doskonały sposób na naturalne wzmocnienie odporności organizmu.

Kolejne niskokaloryczne owoce, które doskonale sprawdzą się na diecie to soczyste i smaczne czereśnie. Warto pamiętać o tym, że czereśnie zawierają nie tylko niewielkie ilości kalorii, ale są także niezwykle wartościowym źródłem witamin, przeciwutleniaczy i minerałów, przez co przyczyniają się między innymi do polepszenia stanu skóry i kości. Oprócz tego czereśnie, dzięki sporej zawartości potasu, pomagają w usprawnieniu pracy układu sercowego.

Na liście prozdrowotnych i niskokalorycznych owoców można znaleźć także kiwi. Te niskokaloryczne owoce zawierają duże ilości błonnika, dzięki czemu doskonale regulują pracę układu trawiennego. Ponadto kiwi dostarczają organizmowi wielu cennych witamin i minerałów, chroniących przed negatywnymi skutkami starzenia.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.